Mässa för de minsta – på Länsmanstorget!

Det är så roligt när det uppdagas att ”Mässa för de minsta”-sångerna används flitigt både här och där!

T ex vet jag att det under Kristi himmelsfärds-helgen sjöngs och dansades i ”H som i helig” varje dag på Gullbrannagården när SAM och SAU hade årskonferens! (Dom kommer även ha med sången i sitt sånghäfte i sommar när det är scoutläger!)

Och i söndags sägs det att Musikalverkstan sjöng flera av sångerna i Toleredskyrkan (och för ett tag sedan, även när dom var på Styrsö!)

Nu på onsdag, 3/6  kommer flera av låtarna (blandat med annat material) att framföras på Länsmanstorget i Länsmansgården, utomhus,  på den stora festliga årliga grillfesten! Det är körerna Sparkling, Stars, Kör på fötter och Kör på gång som ska få torget att gunga runt 18:30.  Kom till festen!

Runt kl 17:00 startar programmet för kvällen, som förutom barnkörerna också innehåller cirkus, brassband, trubadur, ansiktsmålning, hopprepshoppning, och mycket god mat!

Kanske vi ses?

”Nu är det tid att mötas, vi kommer från olika håll…” 🙂
Mässa för de  minsta framsida