Söndagen den 21 juni – första resdagen

Sommarsolståndet. Samling vid Storkyrkan i Stockholm. Förväntansfulla anlände alla deltagare en efter en. Anlände gjorde också en frilansjournalist och en fotograf från DN för bilder till artikel senare i veckan. Massor av morgonpigga turister stannade och fotograferade. Ingen stämpel i pilgrimspasset efter missförstånd och kyrkan var stängd. Dagens ledord var frihet. Lämnade Storkyrkan och Stockholm för färd mot Uppsala domkyrka via Vassunda. Dagens etapp var 45-50 mil inklusive anslutningsresan till Storkyrkan.
Kort stopp i domkyrkan för bön, välsignelse och ljuständning. Stämpel i passet var redan gjort. Därefter fortsatte resan mot Östervåla och kort stopp med fika. Lunch på Sandvikens Golfklubb. Vid rast/bensträckare vid Lingbo kyrka saknades två deltagare som senare återfanns i Bollnäs. Sista stoppet innan Lassekrog blev Lill-Babs Café i Järvsö. Inkvartering på värdshuset varefter det hölls mässa i Kårböle offerkyrka. Resdagen avslutades med samtal och delande kring dagens ledord frihet. Det kommer mer…

En kommentar

Pernilla säger
21 september 2015 – 06:29

Framsidan på DN och fin artikel inuti.

Pernilla svarar
21 september 2024 – 08:15