Välkommen hit!

Välkommen hit till Tavelsjö församlings blogg som vi startar upp inför 50-årsjubileet av Tavelsjö kyrka 29/3 2015.

Under hösten 2014 har ett antal personer varit engagerade i en studiecirkel om Tavelsjö gamla och nya kyrka. De har samlat bilder från de senaste dryga 100 åren men även berättat om händelser kopplat till församlingen. De som varit huvudansvarig för studiecirkeln har också besökt olika arkiv och fått med sig kopior av tidningsurklipp och andra dokument. Tanken är att genom den här bloggen dela dessa historier och bilder till alla som är intresserade.

En kommentar

Staffan Wiklund säger
5 april 2015 – 10:43

När och var kan man se de bilder och annat material om Tavelsjö gamla och nya kyrka som studiecirkeln har samlat in?

Charlotte svarar
17 april 2024 – 08:15

Hej Staffan!
Ursäkta att det dröjt med svar. Roligt att du hittat igen vår blogg. Jag har varit ledig och dessutom haft influensa och så bara det mest akuta har blivit gjort de senaste veckorna. Om någon vecka bör jag vara i fas igen. Tanken är att lägga ut ett inlägg i veckan framöver.
Trevlig helg!
/Charlotte