Katarina Lundberg

Den långa resan över Atlanten!

Sara och jag anlände till Braslien och staden Recife, efter ett dygns resande från Göteborg och Malmö! Flygresorna gick bra, trots att planet från Landvetter blev försenat och att jag satt och väntade vid fel gate en bra stund. Den långa sträckan (ca 12 timmar från Frankfurt till Rio de Janeiro) fick vi som tur var sitta bredvid varandra och planet landade i tid. Overkligt var det att kliva iland i en tropisk värme! I ett land som redan efter så här kort tid påminner mig mycket om Costa Rica och mitt utbyte dit 2007 (med Ung i den världsvida kyrkan).

Vår första morgon i Braslien inledde vi med att ta oss ett dopp i ett varmt (!) hav. Vilken känsla! Underbart! Maravillioso! Sen njöt vi av färsk frukt till frukost (papaya, ananas, melon). Mums!

Vi har blivit väl mottagna av Diaconia Brazil, Svenska kyrkans samarbetspartner i Brasilien. Diaconia finns där andra, tex regeringen i mat- och vattenfrågan, inte finns. Vad vi upplevt och fått reda på om Afogados, staden på landsbygden, bloggar vi om imorgon.

Boa noite! (= Godnatt på portugisiska) /Katarina, ageravolontär på vift