Sara

Det bär västerut!

Om tre dagar börjar vår resa mot Brasilien och Rio+20 mötet i Rio de Janeiro. Katarina Lundberg, Ageravolontär i Slottstadens församling i Malmö och jag, Sara Johannesson, Ageravolontär i Fässbergs församling i Mölndal åker iväg på uppdrag av Svenska kyrkans internationella arbete.

Vår första anhalt är Recife och Diaconia Brazils arbete med klimatfrågor, vattenförsörjning och utsatta ungdomar i staden. Det ska bli intressant och spännande att få uppleva en systerorganisations arbete med frågor som också vi brinner för. Jag hoppas att vi får möta och lära känna engagerade människor som kan ge inspiration till fortsatt engagemang hemma i Sverige.

Nästa stopp är Afogados ute på landsbygden, sedan tillbaka till Recife och sedan Rio.

Väl i Rio de Janeiro kommer vi jobba tillsammans med ACT-Alliance under FN-mötet om hållbar utveckling och också på de parallella mötena som hålls samtidigt.

Allt detta kommer vi blogga om här, hoppas ni vill följa vår resa!

Nu innan vi åker har jag bara en grej kvar, idag ska vi ha utbildningsdag inför Göteborgs stifts ungdomsresa till Israel/Palestina. Roligt med alla ungdomar som engagerar sig! Sen är det dags att packa färdigt väskan. Och apropå resfeber så får vi lita till Jesu ord: Var inte rädd, tro bara!

Sara Johannesson, Ageravolontär i Fässbergs församling