Karolina Göranzon

Engagemang

Mitt under de spännande händelserna som tar plats i Rio för tillfället så passar jag på att rapportera med ett kort inlägg från Sverige. För mig har det varit en vår fullspäckad med besök i olika grupper och församlingar runt om i landet som har velat höra mer om klimatmötet i Durban. Det har varit otroligt roligt att få träffa dessa människor, som har varit allt från konfirmander på en temadag till församlingar under en temavecka. Det finns så mycket engagemang runt om i vår organisation, en glöd som pyr på grästrotsnivå. Det får en verkligen att vilja göra ännu mer, och ser till att hoppet fortsätter att brinna. När jag har samtalat kring passen med mina kontaktpersoner så har de funnits så många idéer som sedan har blivit verklighet. Vid ett tillfälle så serverades det vegetarisk lunch och vid ett annat vegetariskt, ekologiskt och Fairtrade-märkt fika. Ibland kan det kännas som man sitter i sin egen lilla bubbla och pysslar med sina små rädda-världen-projekt, men om det är något som jag har insett under den här våren så är det att dessa bubblor finns överallt och de är långt ifrån isolerade.

Fortsätt kämpa!

/Karolina, ageravolontär Uppsala