Rapport från Kyrkornas världsråds generalförsamling

Ageravolontären Rebecka Folkesten befinner sig på Kyrkornas världsråds generalförsamling i Karlsruhe, Tyskland. På plats hjälper hon till med att förbereda konferensen och deltar i förmötet Ecumenical Youth Gathering (EGY).

Hej!

Jag heter Rebecka Folkesten och är en Ageravolontär som är på Kyrkornas världsråds generalförsamling i Karlsruhe, Tyskland. Temat för konferensen är Kristi kärlek driver värden till försoning och enhet. Vad gör jag här? Jag är Steward, vilket innebär att jag är en ung volontär som arbetar på generalförsamlingen med praktiska saker. Att tjäna Gud under detta multikulturella event är fantastisk! I sjutton dagar kommer jag få möjligheten att möta människor från hela världen och lära mig om den ekumeniska rörelsen.

Jag har varit Karlsruhe i snart en vecka och hjälpt till att förbereda konferensen samt deltagit på förmötet Ecumenical Youth Gathering (EGY). Det är fantastisk att vara här och dela gemenskap med andra unga ledare över hela världen som i ord och handlingar visar på Guds kärlek genom att arbeta och be för klimaträttvisa, mänskliga rättigheter och fred i sina länder. Det finns hopp för denna värld!

/Rebecka, Ageravolontär i Luleå stift