Jenny Sjögreen

Vad väntar du på?

Pernilla Blind är kyrkvärd och ungdomsledare – bland annat, i Vantörs församling och steward på Kyrkornas Europa konferens (KEK) generalförsamling i Budapest 3-8/7.

Hallå där,

Här kommer en liten lägesrapport från soliga Budapest där de europeiska kyrkorna har sin konferens denna vecka. Dag två av själva konferensen har avlöpt, men dag fyra här i Ungern för min del. Vi funktionärer och unga delegater anlände nämligen redan i måndags förmiddag för två dagars ”pre-assembly”. Under dessa två dagar gick vi igenom programmet och jobbade med några av frågorna som kommer att tas upp under veckan.

Det är ungdomar från hela Europa här och under pre-assemblyt fick vi även chans att lära känna varandra och staden lite gran. Jag var också med och planerade en av de två morgonbönerna vilket var spännande med tanke på att vi inte bara kommer från olika länder utan även olika kristna inriktiningar (confessional groups).

Temat för veckan är ”vad väntar du på?” och jag antar att svaret på den frågan för er del är nästa blogginlägg!

Pernilla

Du kan följa KEKs generalförsamling på hemsidan, på dess blogg och i facebookgruppen CEC assembly och på twitter @cecineurope.