Global Christian Forum i Bogotá

Let mutual love continue!

Global Christian Forum i Bogotá.

Under mottot Let Mutual love continue! startade den 24 april den tredje Global Christian Forum i Bogota, Colombia. Cirka 300 yrkoledare från hela världen samlas för att samtala med, lyssna på och lära av varandra.  Män och kvinnor representerar olika kristna traditioner som katoliker, anglikaner, pingstvänner, ortodoxer, lutheraner, baptister, m.fl.

Deltagarna samlades i mindre grupper redan på eftermiddagen den första dagen för att berätta om sin egen väg till tron. Delandet har ett värde i sig som leder människor nära varandra oavsett kultur eller tillhörighet.

Svenska kyrkan representeras på Global Christian Forum av biskopen Martin Modéus från Linköping stift och Adriana Gastellú Camp, ekumenikhandläggare på kyrkokansliet i Uppsala.

Syftet med forumet är att skapa en mötesplats för kristna från olika traditioner träffas för samtal i ömsesidig respekt och identifiera gemensamma utmaningar.  En oerhört spännande samling!