Biskopen kommer!

IMG_0359  IMG_0360

Mikaelskyrkan i Ryd ska under mars få besök av biskopen i Linköping, Martin Modéus. Biskopsvisitation, heter ju det, men vi tänker mer på det som om att han ska få se och också vara en del av hur vi har det här. Och så ska vi få en möjlighet att lära känna honom lite.

Vi planerar samtal och fest, med mat från olika delar av världen. Alla som vill kan ta med och bjuda på det man tycker om att laga och äta. En frågelåda tänker vi också ha under kvällen, man kan under veckan före besöket lägga frågor till Biskop Martin. Kanske blir det också lite dans, fast det är mitt i fastan..

Information på engelska och arabiska försöker vi också sprida i församlingen, för att så många som möjligt ska känna till besöket och kunna delta. Språket är nyckeln och vi behöver många språk under en vecka i Mikaelskyrkan. Alla kan inte alla språk, men alla kan minst ett, så vi hjälps åt att översätta, lyssna och berätta för varandra.

grupp ryd

Det känns jätteviktigt att få ta emot biskopen i vår församling, att han inte bara är ett namn på ett papper eller en bild på en hemsida. Att han kommer hit och delar tid och liv och mässan med oss! Kyrka är vi tillsammans, alla som vill vara med är välkomna!

Karin Larsdotter, präst och församlingsherde i Mikaelskyrkan Ryd, Linköping