Det är aldrig försent!

Idag hade vi konfirmation i församlingen! Jag har nämligen haft en vuxenkonfirmand som heter Fanny sedan i höstas. Det blev aldrig av att hon konfirmerade sig när hon gick i åttan, vilket hon nu ångrade. För till hennes förvåning växte en längtan fram att konfirmera sig nu nu drygt tio år senare. Men vilken tur då att det aldrig är försent! Och vilken tur för mig som fått dela alla spännande och härliga samtal med henne.

Jag, och resten av Hyllie församling, önskar Fanny all lycka i framtiden. Och jag har en känsla av att vi inte har haft vårt sista samtal om allt mellan himmel och jord!

En kommentar

Madeleine säger
17 mars 2019 – 05:36

Så underbart att du funnits där för Fanny i hennes önskan att bli konfirmerad, ett jättetack för det säger en stolt mamma 😍

Kramar från Madeleine

karlekochrespekt svarar
18 mars 2024 – 02:19

Tack! Det gjorde jag så gärna!