Om bloggen

Foto: Linda Mickelsson /IKON

Jag heter Gunnar Sjöberg och arbetar som kommunikationschef på kyrkokansliet i Uppsala. Sedan något år bor jag i Stockholm men är född och uppväxt i Korpilombolo. Eftersom jag alltid tyckt om att skriva var min ursprungsplan att bli journalist, men teologin väckte mitt intresse och människors tro mitt engagemang.

1982 prästvigdes jag för Luleå stift och jag har genom åren jobbat med många olika uppgifter i Svenska kyrkan. Min lust att skriva fick ändå utrymme. Under många år var jag krönikör, framförallt i Norrbottens Kuriren. Texterna har jag samlat på en hemsida som nu brister i underhåll, men är läsbar: www.gunnarsjoberg.se

Här på bloggen vill jag kommentera aktualiteter i media men också kyrkans roll och kristen tro. Någon hade kanske räknat ut både Guds och kyrkans roll i samhället, men idag befinner vi oss på ledarsidor och i stormens öga var och varannan dag. Utifrån det perspektivet vill jag ge min syn på saken.

Gunnar Sjöberg