Årets rysligaste helg?

Blandar man inte samman lek och allvar när ett besök på kyrkogården och ett besök på ett halloweenparty jämförs som en upplevelse av årets rysligaste helg?

Jag läser inte ofta gratistidningar men igår hände det. Bland alla tips om filmer och annat man kan göra under alla helgons helgen fanns något som särskilt fångade min uppmärksamhet.  Fem tips till årets rysligaste helg där Metro listade fem platser i en stad att vara på om man  vill fira halloween eller allhelgona . Bland förslag som spökrunda och ett besök på House of Horror Halloween Party föreslogs ett kyrkogårdsbesök  eller ett besök i en av stadens kyrkor där man kunde lyssna på en konsert  för att fly mörkret med hjälp av musik.

Hm… blandar man inte  samman lek och allvar när ett besök på kyrkogården och ett besök på ett halloweenparty jämförs som en upplevelse av årets rysligaste helg?

Jag tycker det är fint att de flesta kyrkogårdar har öppet och att församlingarna  bjuder in till gudstjänst och tänder ljus för de under året avlidna. Ett sätt att minnas, få bearbeta sin sorg och fyllas av värme och hopp. Vi vet inte mycket om vad som händer med oss när vi dör och jag vill inte infantilisera det faktum att jag tror på ett liv efter detta, men i den finaste stunderna av lycka och glädje anar jag att Gud har lagt ner en skatt i oss som visar riktningen, att lju­set ly­ser i mörk­ret, och mörk­ret har in­te över­vun­nit det. (Johannes 1:5) så det där med årets rysligaste helg eller ett halloween party i house of horror för vara för min del.