På 7 av 10 platser på bloggtoppen

Svenska kyrkan har återigen summerat årsstatistiken för bloggportalen. Och det är mycket Vandra Vägen där.

Är detta en kyrkskylt i neon eller bara en lampa på min tvättmaskin? Välkommen att gissa.

Än en gång har det kommit statistik på det gångna året på de bloggar som ligger på svenska kyrkans bloggportal. Och även i år är det mycket Vandra Vägen på den listan. Om man räknar bort bloggen ”Tankar för helgen” som dominerar mycket så kommer inte mindre än 7 av 10 på topplistan från den här bloggen. En förklaring är rimligtvis att jag är flitigare än de flesta. drygt 800 bloggposter har det kommit i portalen på ett år och av det kan jag säkert ha skrivit flera hundra om man räknar med minst två bloggposter i veckan under året.

Här kan du kolla lite vilka bloggposter det är fråga om:

Så var pandemiåret 2020 på Svenska Kyrkans bloggportal”

Jag tycker å andra sidan att det är ganska ödmjukande att jag inte på något sätt hamnar i topp med det jag skriver på tankar inför helgen. Det är knepigt detta med bloggar. Jag skriver nog också ganska annorlunda när jag skriver här eller där. Skönt egentligen att inte tänka alltför mycket på hur många läsarna kan tänkas vara. Mycket av det jag själv tycker är roligast att skriva om här är ju också rätt smalt får man säga.

Jag tar emot det här som glad uppmuntran förstås och bloggar vidare.