Bloggtät församling

Agneta är församlingpedagog. Ylva och Lars är präster. Alla tre är medarbetare i samma församling och alla tre bloggar. De arbetar tillsammans i Olaus Petri församling i Örebro. Lars B Stenström är kyrkoherde och den av de tre som hållit på längst och han skriver i flera bloggar. Den mest lästa heter Stillsam.

Ylva Rundbergs blogg heter Yr som i yrhätta, yrke och yrkande. Halvtidsmammans memoarer är den titel Agneta Larsson valt på sin blogg.
Det finns många fler bloggande medarbetare i Svenska Kyrkan. Och det finns säkert fler församlingar med både två och tre som bloggar, men finns det en bloggtätare än Olaus Petri? Du som vet, hör av dig till bloggredaktören Martin Garlöv.
Fler exempel på bloggar av kyrkotjänare i Svenska Kyrkan: Storasyster i vassen Prästationer i Knisslinge Postmodern vadå? Och det finns förstås många fler. Vilka är dina favoriter?