Alla döpta under året och faddrarna välkomnas till Dopets Söndag

Under ett år döps 80 barn i Barkåkra församling. På Kyndelsmässodagen bjuds de tillsammans med familj och faddrar till kyrkan, berättar Helsingborgs Dagblad
.

De som döpts under året får komma fram i kyrkan får en liten gåva av församlingen. Efter gudstjänsten blir det en fika i vapenhuset. Församlingens bokbord har fyllts på med böcker som kan ge stöd och inspiration för undervisning om dopet. På sin webbplats skriver församlingen om dop av barn:

Dop sker vanligtvis i Barkåkra kyrka. Dop kan även ske på annan plats t.ex. Luntertuns kyrkoruin. Dop i kyrkan sker i regel vid någon av våra gudstjänster på söndagarna. Det finns också möjlighet till dop vid särskilda dopgudstjänster på vissa lördagar.