Följ den digitala version av Världens Fest hos Brygubben

Idag startar Svenska Kyrkans stora internationella möte Världens Fest i Växjö. Jag, Martin, som är redaktör för bloggen och nätverket Livet i Svenska Kyrkan försöker fånga upp de digitala avtryck mötet gör med hjälp av många deltagare, funktionärer och medverkande. Här är bloggposten som uppdateras fortlöpande under helgen.

Det mesta som kommer att rapporteras från det stora mötet svarar de närmare 3.000 deltagarna för. De kommer att skicka vykort, ta bilder, sms:a, mejla, blogga och mycket mer. Denna kommunikation människa till människa och från en till några, skapar ett flöde som inte syns på samma sätt som massmediernas bevakning av mötet. Men den märks och den når fram.

Svenska Kyrkans egen veckotidning kommer att rapportera från mötet på sin webb.

Uppdateringar tisdag 15 juni 2001: Åke Paulsson, Västerås stift har lagt upp en video på YouTube med biskop Thomas som talar om kyrkans miljöansvar. Videon finns på Svenska Kyrkans kanal.

Emmastola har spelat in dansen som avslutade Världens Fest. Det har också Igvas gjort. Så även Manderia1. Jag hittar alla på YouTube. Allt under mötessången i ord och ton.