Uppdatering: TV4-profilen Patrick Ekwall bär inte frälsarkransen

Att möta människor med frälsarkransen på handleden känns som en hälsning från Gud. I morgonens sändning från TV4 syntes Patrick Ekwall med en frälsarkrans på armen. Hälsningen gick igenom rutan.

Frälsarkransens egen webbplats fralsarkransen.se Därifrån är bilden lånad.
Inom kort ska en Frälsarkrans i barnstorlek finnas till försäljning, berättar Svenska Kyrkans förlag Verbum på Facebook.

Uppdatering 1 september: Patrick Ekwall är alltså misstolkad, av mig och flera till. Det står i kommentaren att ”Religiösa sajter sprider falsk info om att jag bär ”frälsarkrans” runt min handled. Är dock ett vanligt La Chance och jag är troende ateist.” Han har blivit den ofrivillige budbäraren. Sånt händer. Outgrundliga är Guds vägar. Vilket inte hindrar att Ekwalls protest ska bli hörd och hans besked trott.

Och är det nu ett arband från La Chance, så kan det vara ett kinesiskt lyckoarmband med djurkretsen. Med andra ord (ville gärna skriva mao här när det handlar om Kina) ett hedniskt men knappast ateistiskt armband.