Mörby Centrum: – Stör vi? – Ja, men det gör inget.

Prästen Anders Göranzon bloggar flitigt. Han är präst i Kalmar, men det händer att han lämnar hemstaden. Han reser långt: till Sydafrika. Och håller sig i Sverige: för att komma upp till Stockholm och Mörby Centrum i Danderyds församling.

Här i en bloggpost berättar han om ett positivt möte med en av församlingens diakoner.

Kyrkbänken i Mörby centrum är bemannad onsdagar kl 15-17 av präst, diakon eller annan församlingsmedarbetare. En möjlighet till samtal, att ställa frågor och få information om församlingens verksamhet. Kyrkbänken finns utanför Apoteket i Mörby centrum.

Livet i Svenska Kyrkan har skrivit  om Kyrkbänken en gång tidigare. Då var det bloggen Herregud & CO som var på besök. En lika positiv rapport då från Roine Mercurio som nu från Anders Göranzon.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,