Insamling till Hela människan RIA:s arbete i Helsingborg

Svenska kyrkans tidning i Helsingborg delas ut tillsammans med magasinet Amos. Tidningen hjälper Hela människan RIA i Helsingborg att sälja en tavla som är målad av Maria Luisa Persson och heter Hemlös. I det aktuella numret av tidningen intervjuas konstnären.

Tavlan är skänkt till RIA för att säljas till högsbjudande. Pengarna kommer oavkortat till RIAs verksamhet. Auktionssajten Tradera hjälper till genom att pusha för auktionen och bjuda på alla konstnader förnknippade med auktionen.

– Det är viktigt för oss att hjälpa till, säger Jacob Sunnliden, redaktör för tidningen Svenska kyrkan Helsingborg. Dels för att här finns en engagemang som vi vill uppmuntra och sedan för att RIA Helsingborg gör en stor insats och betyder mycket för väldigt många människor och fortsätter; vi hoppas så klart att det kommer inbringa mycket pengar för RIA.

Uppdatering 22 februari: Till Svenska Kyrkans Tidning säger Jacob Sunnliden att han räknar med att tavlan ska ge 8 000-10 000 kr till RIAs verksamhet.
Jacob Sunnliden om tavlan och auktionen på sin egen blogg. Carina Etander Rimborg bloggar också om tavlan.

Mer information från Svenska Kyrkan i Helsingborg
Hela tidningen i pdf-format  (intervju med konstnärinnan på sidan 10)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,