Schlagermässa i S:t Nicolaikyrka

Idag pustar glada medarbetare i Örebro Nikolai församling ut efter gårdagens schlagermässa.

Det fick plats ett tiotal svenska låtar från historien, berättar musikledaren Peter Tikkanen för Sveriges Radio Örebro. Någon med Carola, någon med Lena Ph och Shirley Clamp, det är lite blandat, säger Peter Tikkanen.

Även TV4 uppmärksammade den annorlunda mässan i Örebros citykyrka.

Schlagern%20flyttar%20in%20i%20kyrkan

Prästen Anders Lennartsson var en av dem som också hade förberett och medverkade i den annorlunda söndagsmässan.

Söndagen som kommer blir det schlagermässa i Svenska Kyrkans församling i Brüssel.
Denhjärtliga noten som får illustrera den här bloggposten är ett lån från Brüsselförsamlingens webbplats

Om en månad är det schlagersång i Viksängskyrkan i Västerås. Söndag 10 april kl. 18 brakar det loss med band, kören KAOS och sångsolister. Efteråt blir det schlagermingel i församlingshemmet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,