Livet och döden

Inför allhelgona bjuder vi in alla tredjeklassare till kyrkan på allhelgonavandring. Vi startar med ett orgeldrama för att sedan gå vidare till kyrkogården. Vi avslutar inne i församlingshemmet med kreativt skapande hur barnen själva tänker döden och vad som händer efter.

Så många tankar och funderingar de har! Det är speciellt med barn och deras förhållningssätt till döden. De delar gärna vad de tänker och har många frågor. Det finns inga konstigheter kring det på något sätt. Det är härligt att få möta dem och höra deras tankar.

Det är ju det vi vet om livet, födelse och döden. Oundvikligt för var och en av oss.

Nu i helgen kommer jag gå till kyrkogården. Tända ljus för dem som stått mig nära. Det är en fin känsla att sitta där vid minneslunden/graven och låta tankarna flöda. Vara tacksam över de personer som jag fått möta och komma ihåg det vi har delat, tillsammans.

Ha en god allhelgonahelg!

Pentax Digital CameraPentax Digital CameraPentax Digital CameraPentax Digital Camera