Snart drar vi igång: Tänd hoppets ljus i jul!

Förberedelser inför Svenska Kyrkans stora insamling från Advent till Trettonhelgen är i full gång.

Församlingar berättar på sina webbplatser om kommande syföreningsförsäljningar och missionsauktioner (får man säga så nu för tiden?).

Årets julkampanj vill sprida hopp och trygghet till alla de miljoner kvinnor som lever i fattigdom, utan mat, på flykt, utan möjligheter att påverka sin tillvaro.

Hur får julkampanjens budskap ta plats i din församling, i kyrkan och i församlingshemmet? Det gemensamma insamlingsmålet är 40 milj000.000ner kronor. Vilket är målet för din församling?
Det finns många tillfällen under kampanjperioden att sprida foldern tillsammans med de nya ljusen eller tändsticksasken från 2009-års kampanj. Foldern med inbetalningskort berättar om kampanjen och ger exempel på det arbete vi stöder. Tändsticksasken informerar bland annat om möjligheten att ge via sms och påminner omatt gåvor till kampanjen kan tända hoppets ljus för utsatta kvinnor runt om i världen.
På Svenska Kyrkans nationella intranät finns beställningsformulär

Facebookgruppen för det internationella arbetet i Svenska Kyrkan ger en möjlighet för församlingar att dela idéer och erfarenheter med varandra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,