Nu samlas pressmeddelanden om Svenska kyrkan

Från församlingsexpeditioner, stiftskanslier, kyrkliga förbundskansliet och från kyrkokansliet i Uppsala sänds ut pressmeddelanden. En hel del av dessa publiceras på de olika webbplatser som tillsammans bildar en brokig väv.

När nu webben gör det möjligt att samla det som skapas på många håll på ett ställe, så må det ske. Därför finns nu Facebooksidan Pressmeddelanden om Svenska kyrkan. Här ryms de pressmeddelanden som någon i Svenska kyrkans tjänst skriver och även de där någon för en annan organisations räkning skrivit, om innehållet har med Svenska kyrkan att göra.

Pressmeddelanden om Svenska kyrkan – Se dem samlade här

Jag tar gärna emot hjälp med tips på pressmeddelanden som jag inte fångat upp. Mejla eller messa mig länkar, martin.garlov@svenskakyrkan.se 0733-578 501