9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar

1. Glad måndag kära läsare.

2. Så var vi i adventstiden. Det känns alltid fint och vackert och hos oss har det blivit sagovinter nu med mängder av frost på träden. Igår hade jag inga adventsgudstjänster. Mycket på grund av läget sedan pappa och syster gick bort nyligen. Å andra sidan var jag borta en mastodontdag med sommarkonfirmanderna på lördagen så jag jobbade nog ännu mer i slutändan än om jag ”bara” hade skött gudstjänsterna.

3. Fina konfirmander för övrigt. Och roligt att komma till Flämslätts stiftsgård över dagen.

4. I fredags hade jag adventssamling i Vist kyrka (se bilden) med skolbarnen på skolan intill. Det var fint att vara där i annat ärende än begravningar vilket det ju varit mycket på sistone. Fint med barn som sjunger för full hals, och jag lyckades få de vuxna att skratta också.

5. Och så springer och cyklar jag dubbat numera. Det känns stabilt. Och roligt att cykla i jobbet igen.

6. I går var jag med min fru på gudstjänst i missionskyrkan i Blidsberg där hon predikade. Det är alltid roligt att se mer av församlingslivet i ätradalen. Jag fick säga ifrån till sonen när han skulle ha sin fjärde bulle på kyrkkaffet och blickarna jag fick då antydde att jag var en hård förälder. Tror han har det ok dock.

7. I veckan som kommer väntar en kurs för präster (på Flämslätt ännu en gång) i att skriva, inte mindre än tre konfirmander som ska döpas och så ska jag vara med och förbereda för församlingens stora satsning på ”till Betlehem” och gå med inbjudan till skolklasser. Låter väl bra.

8. Har man riktigt flyt lyckas vi lyssna på Mikael Rydes nya musikal om Maria också, vi får se hur mycket det finns barnvakt till.

9. Hur har du det nu i adventstiden? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg