9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!’

En fin gammal batmanruta.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Är egentligen mest ganska trög i kroppen ännu en vecka efter att jag började arbeta efter sjukdomen. Sitter visst länge i kroppen. Igår sprang jag i alla fall för första gången på över 1,5 vecka så nu börjar det väl vara vanligt.

3. Idag är det kyndelsmässodagen och det är sannerligen en dag med mycket i den kyrkliga tjänsten. Störst och roligast är att jag ska få ha ännu ett vuxendop, denna gång i församlingens mitt i högmässan. Det är en sådan glädje att möta människor som fått en tro.

4. Det är också en liten gudstjänst på eftermiddagen för dopfamiljerna från det senaste halvårets dop. Det blir dopsånger, tillfälle för att komma fram till dopfunten och tända sitt dopljus vid altaret. Och ta med sig sin ”dopängel” hem som hängt i kyrkan sedan dopet.

5. Som om inte det var nog är det också en liten tackfest på seneftermiddagen för alla som medverkade i vår levande julkrubba ”till Betlehem” så där ska jag också medverka.

6. Kyndelsmässodagen är en fin söndag i kyrkans år. Jag tänkte predika om hopp och det hopp som de gamla i templet i dagens bibeltext hållit vid liv genom livet. Predikan blir kort eftersom det är så mycket annat som ska ske men den kommer förstås här på bloggen imorgon eller så.

7. Igår såg jag den gamla batmanfilmen från 1989. Minns en hel del men blev också förvånad över många scener. Som vanligt är det ju inte minst tempot som förvånar med gamla filmer. Så här långt efteråt var den inte så värst mörk och kuslig får man säga.

8. Jag gillar ju batman väldigt mycket.

9. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg