8 blandade tankar på (palm)söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Jesus på korset, från Gustav Adolfs kyrka i Borås.
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det palmsöndagen och stilla veckan börjar. Jag ska fira högmässa i Ulricehamn och särskilt göra det tillsammans med sommarkonfirmanderna som vi ska träffa en stund in på eftermiddagen sedan.

3. Det är också kyrklunch och insamlingsverksamhet till ”fasteinsamlingen” för ACT Svenskakyrkan. Det är dags för oss att steppa upp lite mer med insamlingsarbetet så det här får vara en början.

4. I veckan var det biskopsval i Skara Stift Ulrika Fritzson blev vald. Till min förvåning blev det bara en enda valomgång och hon fick majoritet på en gång vilket innebär att hon är vald med god marginal. Nu får vi be för henne och hennes arbete för stiftet.

5. Bilden är från valet som för min del var i GA i Borås. Där hade denna ovanligt muskulöse Jesus på korset.

6. Tänker mycket nu på påskhelgens predikningar. Man vill ju extra gärna att de ska bli bra just då.

7. På onsdag ska vi förresten ha dymmelonsdagsmässa på morgonmässan i församlingsgården. Det är knappt att det ens finns som grej men vi ska i alla fall ha det. Det är dagen då man dämpar kyrkklockorna och jag tror även vi kan markera på andra sätt att lidandet närmar sig.

8. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!

Senaste inlägg