Jesus rider in på åsnan.

8 blandade tankar på annandagen

Ny annandag, nya blandade tankar!

Jesus rider in på sin åsna!
  1. Glad annandag kära läsare!

2. Det har varit en fin påskhelg. Idag på annandagen ska jag predika på ekumenisk gudstjänst i pingstkyrkan här i Ulricehamn kl 11. kom dit så ses vi!

3. Jag har fått möjlighet att fira alla påskens stora gudstjänster utom skärtorsdagsmässan då jag behövdes hemma. Det är verkligen stort för mig att fira påsk i kyrkan. I år predikade jag på långfredagen och på påsknattens mässa. Och så blir det igen idag då.

4. Predikan kommer här i morgon. Det blir lite mastigt att förbereda så många predikningar i samma vecka men jag tror de har varit ok allihop.

5. Min bror med familj har varit i stan och även min svåger var med på påskafton. Det blev ännu en storhelg att passera och komma på att pappa och lillasyster inte längre är med vid bordet. Fint att det finns tröst i att träffa de som är kvar.

6. Jag har ordnat äggletande i skogen med en rätt stor skara barn och nu får jag gå där och leta förgäves efter det de aldrig hittade. Så kan det gå.

7. Annandag påsk är dagen som har med påskens fortsättning att göra. Hur budskapet om uppståndelsen landar i våra liv. Hur har din påsk varit?

8. Man skulle ju haft nåt bra aprilskämt ju. Svårt att hinna tänka på sånt när det är påsk och allt.

Senaste inlägg