8 blandade tankar på (bön)söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Liten skogstur på första maj
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Det är en intensiv helg. Igår hade vi tre konfirmationsgudstjänster i Ulricehamns kyrka och tydligen över 700 personer där under dagen. Vårt sätt att ha gudstjänsterna bygger mycket på att det är konfirmanderna som leder böner och textläsningar och annat och det gjorde de verkligen fint. Det blir förstås ändå mycket kvar för oss ledare att sköta så man blir allt rätt golvad efteråt.

3. Sedan blir det mer konfirmander i början av sommarlovet då sommarkonfirmanderna startar på allvar men nu blir det lite lättnad i arbetsmängden ett tag. Jag ska också försöka skriva något om konfirmation till pastoratstidningen och det är väl läge nu då många tankar snurrar i huvudet kring vad konfirmationen kan ha för betydelse för ungdomarna.

4. Idag är det bönsöndagen och jag ska leda högmässan i Ulricehamns kyrka och predika. Predikan kommer här i morgon i vanlig ordning. Jag ser fram emot att tala om en ganska klurig liknelse Jesus berättade.

5. Min bror och hans son är i stan i helgen. Det är väldigt roligt att träffa dem. Även om jag nu alltså inte gjort det så mycket för jag har ju mest jobbat.

6. Det har varit en konstig vecka vad gäller veckodagar. I onsdags var det första maj och det kändes som lördag hela dagen följt av att torsdagen kändes som en ..tisdag (eftersom det brukar vara min första arbetsdag efter helgen). Nu blir det också specialvecka med himmelsfärdshelgen.

7. Vi har siktet inne på att sova ute med alla barnen någon gång under långhelgen. Roligt att de är så positiva till det. Sen börjar de stora vara sugna på att vandra långt och länge och det där med tempo och avstånd är allt rätt olika mellan 4åringar och 12åringar så det är inte så lätt att lösa.

8. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!