Agau Ager är hemma igen

Läs mer och stöd arbetet: svenskakyrkans.se/P173

Agau Ager är hemma igen. Hon har mark att odla och ett nytt hus. Efter två år i flyktingläger i Uganda vågade hon och hennes fem barn återvända till sin by i östra Sydsudan förra året. Trots fattigdom, matbrist och en osäker situation kämpar hon för att barnen ska få ett tryggt hem.

Sydsudan har under lång tid varit drabbat av inbördeskrig. I kombination med svår torka har hundratusentals människor flytt landet. Svenska kyrkans internationella arbete är på plats för dem som flytt till flyktingläger i Uganda och inne i Sydsudan, men stödjer också de som återvänder till sina hemorter. För Agau betyder det en ny start i livet med hus, utsäde
och hjälp till skolböcker. Hennes stora mål är att barnen ska få en utbildning. Agau och hennes barn står inför många svårigheter. Men tack vare er som skänkt gåvor till Svenska kyrkans internationella arbete kan de skapa ett hem igen. Att få leva i fred och frihet är en mänsklig rättighet. Tillsammans kan vi  stödja människor som har fått sina liv förstörda av krig, våld och katastrofer. Din gåva skapar också en bättre framtid och räddar liv!