Vill du också blogga?

Svenska kyrkans bloggplattform erbjuder dig som är aktiv i Svenska kyrkan en offentlig plats att uttrycka dig på.

Du som är aktiv i en enhet i Svenska kyrkan, till exempel en församling, ett pastorat eller ett stift, som är ansluten till Svenska kyrkans gemensamma webbplattform svenskakyrkan.se kan blogga på bloggplattformen. Du måste ha din chefs godkännande, eftersom bloggen hör till din enhet.

Det är enkelt att starta en blogg. Börja med att stämma av med din chef. Läs sedan riktlinjerna för bloggande och fyll därefter i ett beställningsformulär. Inom en vecka får du dina användaruppgifter via mejl och kan börja blogga.

Frågor om bloggportalen

Om du undrar något om vår bloggportal är du välkommen att kontakta Svenska kyrkans kanslistöd.