Om bloggportalen

Svenska kyrkans bloggplattform är en bloggtjänst för dig som är aktiv i Svenska kyrkan. Här bloggar präster, pedagoger, praktikanter och andra kyrkligt aktiva. Plattformen tillhandahålls av kyrkokansliet i Uppsala. För innehållet i varje blogg ansvarar den som bloggar och dennes församling, pastorat, stift eller annan aktuell enhet.

Vill du också blogga?

Frågor om bloggplattformen

Om du har frågor om Svenska kyrkans bloggplattform är du välkommen att kontakta Svenska kyrkans kanslistöd.

Prenumerera på en blogg

Du kan följa en blogg via funktionen RSS. Läs om vad RSS-funktionen innebär på Wikipedia.

Du behöver länken till en bloggs RSS-ström. Du får den genom att skriva adressen till bloggportalen, följt av den valda bloggens namn och ”feed”. Till exempel så här: https://blogg.svenskakyrkan.se/act/feed

Sedan använder du den länken i något av programmen här nedanför.

Du behöver en RSS-läsare av något slag för att prenumerera på bloggen. Här listar vi några vanliga läsare med länkar till beskrivningar av hur du går till väga för att börja prenumerera.