P-A Rudberg säger
26 augusti 2012 – 12:52

Jag skippar nätet - vi ses i Uppsala Domkyrka!

Rickard Nyberg säger
26 augusti 2012 – 12:53

Vad bra att dom som ville gå till domkyrkan idag men inte kunde också kan se vigningsgudstjänsten trots allt !

Själv kommer jag till domkyrkan. Ska försöka hälsa på dig efter gudstjänsten om jag lyckas få tag på dig i folkvimlet :)

Lycka till. Du har mina förböner :)

Bengt Malmgren säger
26 augusti 2012 – 07:25

Åke, jag ber för dig.

Magnus Olsson säger
26 augusti 2012 – 08:51

Från Möja i Stockholms skärgård kommer en förbön med orden ur en bönbok " gör jag mig en boning ytterst i havet så är du också där", den närvarande Guden som finns överallt, verkar i allt och älskar allt, med tillönskande om kraft och svaghet att du må kunna med glädje i med och motgång, vardag och fest, förbli förvissad om att Gud är med, varhelst du befinner dig. Välsignelse över denna dag och din tjänst hälsas du från en ö när du nu börjar bygga broar. / Magnus olsson

LFL svarar
26 augusti 2024 – 11:12

Bortsett från att jag inte befinner mig på en ö (eller gör jag det, bildligt?) så instämmer jag i dessa ord.

Jonas säger
26 augusti 2012 – 10:08

Åke, lycka till och må Gud vägleda dig i din gärning.

Pamela Garpefors säger
26 augusti 2012 – 01:25

Ta in och lev ut: "Effata - öppna dig". Gud välsigne dig!

Jonas säger
26 augusti 2012 – 01:52

Någon som sett webbsändningen, live eller i efterhand?! Verkar inte gå nu..

P-A Rudberg säger
26 augusti 2012 – 02:30

Tack för en laddad och vacker gudstjänst i Uppsala Domkyrka. Och vilket bra tema det var just denna dag!

Allt gott i din fortsatta gärning och tjänst!

Timjan säger
26 augusti 2012 – 03:16

Det var en utmärkt fin och innehållsrik gudstjänst som förmedlades via webbteve! Så roligt att kunna vara med på distans, se vad som hände, delta i bönerna och höra texter och predikan. Mycket intressanta texter det råkade vara denna söndag, fast dt tog ett tag innan jag fattade att det var evangelietexten som lästes ute i kyrkan av den gästande biskopen från Pakistan. Dock fanns ju agendan att ladda hem så man kunde följa ordningen och läsa vilka som deltog i processionerna. Så jag plockade upp den ur nedladdningsmappen då, eftersom jag hade tittat på den i förväg och kom på att jag hade den på datorn redan.

nya tant lila säger
26 augusti 2012 – 03:33

En värdig och innehållsrik biskopsvigning! Jag till och med gillade ärkesbiskopen idag:-)
Lycka till!

nya tant lila säger
26 augusti 2012 – 03:34

Felskrivet
ärkebiskopen

Rickard Nyberg säger
26 augusti 2012 – 05:16

Värdigt, mäktigt och oerhört vackert :) Som alltid när det är biskopsvigning i Uppsala Domkyrka. Än en gång grattis och lycka till i din fortsatta gärning i Skara.

Marre säger
27 augusti 2012 – 08:15

Ha den äran Åke!

Jag såg vigningen nu på datorn, det var så vackert så jag grät...