I dag ändrar hela Svenska kyrkan sin webbsida

Nya webben

I dag – den 25 april – byter hela Svenska kyrkans webb utseende (om allt går som det ska).

Pressreleas: Ny webb för framtiden>>

Även Svenska kyrkan Tjörn byter utseende på sidan och jag har arbetat med att försöka flytta över allt materialet. Vi är inte helt framme ännu – men jag håller på att sortera upp, skapa länkar och göra det enkelt och begripligt för alla.

Jag hoppas att det ska bli bra och att du ska hitta det du söker på vår sida.

Skälet till att det blir en ny plattform är att sidan framförallt ska fungera på olika plattformar. Sidan ska alltså fungera lika bra om du tittar på den i din telefon, din läsplatta eller din dator. Det ska vara lätt att söka och hitta.

Kyrkguiden - appen för din telefon.
Kyrkguiden – appen för din telefon.

Du vet väl också om att du kan hitta alla våra gudstjänster i appen ”Kyrkguiden” som finns både för iPhone och Andriod. Där kan du prenumerera på ”din kyrka” eller ställa in påminnelser för enskilda gudstjänster. Du kan också hitta gudstjänster som firas närmast dig när du är ute och reser och inte vet var närmaste kyrka ligger.

Så – hoppas att du hittar på vår nya förbättrade webbsida. Jag kommer att fortsätta att jobba med den och den kommer fortsätta förändras.