Fira valborg 30 april

Körsång

I morgon 30 april är det Valborgsmässoafton. En kväll då vi firar in våren tillsammans och får sjunga de klassiska vårsångerna.

Svenska kyrkan Tjörn finns med på flera ställen under kvällen med körer och talare.

Klockan 18.00 vid Tubberöds hus. Stenkyrka och Valla kyrkokörer sjunger in våren.

Klockan 19.00 vid Klövedals församlingshem. Tradtionsenligt valborgsmässofirande med kyrkokören under ledning av Susanne Klemets. Fika finns för 20 kronor.

Klockan 19.00 i Parken på Klädesholmen sjunger Klädesholmens kyrkokör in våren.

Klockan 20.00 vid Bräcke Hembygdsgård. Jaana Pollari Lindström vårtalar och Stenkyrka och Valla kyrkokörer sjunger in våren.

För Stenkyrka kyrkokör blir det jubileum för det är 40 året i rad som kören sjunger på Valborgsmässoafton vid Bräcke Hembygdsgård!

Varmt välkomna och lyssna och sjunga in våren tillsammans!

Carina Etander Rimborg
Kommunikatör