Svenska kyrkan Tjörn på GALEJ

Foto: Kristina Johansson IKON

Till helgen händer det roliga saker i Skärhamn. På lördag och söndag kväll bjuds det på fantastisk mat och musik utanför Saga-bigografen i Skärhamn. Det är gratis inträde.

Svenska kyrkan Tjörn är med på ett hörn som medarrangörer.

Så här står det bland annat på kommunens webbsida.

Scenkonstfestival på Tjörn: GALEJ

I samarbete med Göteborgs dans- och teaterfestival bjuder Tjörn in internationella gästspel med föreställningar, föredrag och en härlig festivalstämning under 20-24 augusti. Välkommen till GALEJ utanför Sagabiografen och Art Institute. Upplev mat och musik från olika kulturer och träffa nya och gamla Tjörnbor. Hemlig gäst spelar på söndagen i Art Institutes garage. Under helgen kan du vara med och skapa ett pop-up konstverk med tema cykel tillsammans med Frihjul. Frihjul arbetar med ”tillsammansprojekt för nya möten och bekantskaper. Där olika världar, kulturer och språk kan bli till nya vänner, kunskaper och upptäckter. Där cykeln är själva bryggan och färdmedlet på resan”.

Lördag 20 augusti kl 18-23

Kl 13-18 cykelbygge och skapande av pop-up-konstverk med Frihjul

Kl 18 GALEJ öppnar. Mat, musik och pop-up-konstverk

kl 19 Marianne Holmboe med band Fyra musiker möts och spelar världens musik. På piano, gitarr, slagverk och sång tolkar vi musiken på vårt sätt, reser från öst mot väst, från norr mot söder, manifesterar kulturernas gemensamma nämnare snarare än dess skillnader. Vår repertoar innefattar sånger från Syrien, Irak, Libanon och Algeriet, flamenco från Andalusien, egna sånger i singer/songwriter-stil, spansk/judiska sånger, europeisk och nordisk populärmusik och folklore.

Musik från hela världen, mat och mingel med nya och gamla Tjörnbor.

Söndag 21 augusti 18-22

Kl 18 GALEJ öppnar. Mat, musik och pop-up-konstverk med Frihjul. kl 19 Hemlig gäst – aktuell med uppträdande på Way out West! Musik från hela världen, mat och mingel med nya och gamla Tjörnbor.

Fri entré