Nya psalmer hos Svenska kyrkan Tjörn

Körsång

Som ni kanske märkt så brukar Svenska kyrkan Tjörn välja ut en ”månadens psalm”. I somras blev det dock två och under en lite längre period.

Så gör vi även nu i höst. Fram till domsöndagen så kan du möta på någon av de här två psalmerna i våra gudstjänster.

Psalm 732 ”Att leva är att fråga” av Tore Littmarck och Psalm 916 ”Ge mig en plats där jag kan växa” av Per-Henrik Sandberg.

Två ganska olika psalmer som vi hoppas att du ska lära dig att tycka om.

Vill du höra mer Tore Littmarck-psalmer så kommer gudstjänsten 13 november i Kyrkans Hus kl 17:00 att endast innehålla psalmer av honom.

Våra duktiga medarbetare har spelat in psalmerna så att du kan lyssna på dem hemma också.

Att leva är att fråga av Tore Littmarck

Ge mig en plats av Per-Henrik Sandberg

Hoppas du kanske får en ny favoritpsalm. Du kan också se och lyssna på våra tidigare ”månadens psalm” på vår webbplats.