Rensning och städning på kyrkogårdarna

Allhelgonahelgen 2016

Under vecka 41 men framförallt under vecka 42 kommer vaktmästarna på kyrkogårdarna att rensa och plocka bort alla sommarblommor på skötselgravarna. Därefter kommer granris att placeras ut på dessa gravar.

Allt för att det ska bli fint inför allhelgonahelgen.

Vi ber om ursäkt för att det kan vara några dagar då det ser lite tomt och tråkigt ut innan granriset kommit på plats.

Det finns också gravar där vi saknar gravrättsinnehavare. Om du besöker en grav där vi söker gravrättsinnehavare så finns där en skylt. Ta i så fall kontakt med kyrkogårdsförvaltningen eller pastorsexpeditionen. (0304 66 00 55)

Under allhelgonahelgen har vi öppet församlingshemmet där det finns kaffe. Vi har också extra öppet i kyrkorna.