Jobba hos oss på Tjörn – ledig tjänst som pedagog

Foto Alex och Martin /IKON

Vi söker en pedagog som vill vara med och arbeta i arbetslaget i Klövedals församling och i Kyrkans Hus i Kållekärr.

Som pedagog i Klövedal och Kyrkans Hus arbetar du mycket med grupper (bland annat barnkör tillsammans med musiker), vuxen-barnverksamhet och olika samlingar för alla åldrar – dock främst barn och unga (0-18). I arbetet ingår gudstjänster och övrig verksamhet i den omfattning som ryms. I tjänsten ingår också visst arbete med äldre. Du ingår i ett arbetslag bestående av diakon/teamledare, präst, pedagoger, kantor och vaktmästeri.

Tjänsten är placerad i Kyrkans Hus – men som pedagog är du anställd av Svenska kyrkan Tjörn och du behöver också vara öppen för, särskilt sommartid, att arbeta i andra konstellationer och på andra platser i Svenska kyrkan Tjörn än där du har ditt tjänsteställe.

Undervisningen inom Svenska kyrkan Tjörn syftar till att ge redskap åt både barn och vuxna för att komma till tro, komma närmare Gud och ge en egen bild av det kristna livet.

Svenska kyrkan Tjörns församlingsinstruktion

Vi söker dig som:

• är tillhörig Svenska kyrkan
  • har pedagogutbildning och gärna några års erfarenhet
  • gillar att arbeta med de yngre åldrarna och vill utveckla det arbetet
  • vill göra kyrkan tillgänglig och närvarande i barns/människors vardag
  • är nyfiken på att prova nya vägar att möta människor
  • meriterande om du har erfarenhet av samarbete skola/kyrka
  •  ser dig som del i ett större sammanhang, men kan samtidigt arbeta självständigt
  •  är lösningsfokuserad med en tydlig struktur och god planering i ditt arbete

Körkort och tillgång till bil är en förutsättning för tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde augusti 2017 eller efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 14/5 2017.

Observera att intervjuer preliminärt kommer att hållas måndagen den 22/5 2017 (förmiddag).

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev, CV och lönespråk till Svenska kyrkan Tjörn, Hamngatan 17, 471 32 Skärhamn eller mail till: Tjörns pastorat Märk kuvertet/mailet ”Pedagog Klövedal”

Svenska kyrkan Tjörn omfattar geografiskt Tjörn med fyra församlingar – Klövedal, Rönnäng, Stenkyrka och Valla. På Tjörn finns drygt 11.000 kyrkotillhöriga (15.000 inv.) och i organisationen arbetar som helhet cirka 45 personer. Här finns tydlig samverkan med olika lokala föreningar, organisationer och kommunen, något som vi ser som värdefullt och vill fortsätta utveckla.

Klövedals församling är Tjörns minsta församling med cirka 1.100 innevånare på den nordvästa sidan av ön. Det är landsbygd präglad av engagemang och närhet till kyrka och olika frivilliga initiativ. Kyrkans Hus ligger i Kållekärr (Stenkyrka församling) med en stor barnverksamhet i nära samarbete med den närliggande skolan.