Tack för ditt ekonomiska bidrag till Svenska kyrkans internationella arbete!

I går skrev jag om den globala bönedagen på söndag, mot svält. Människor dör för att de inte har tillräckligt med mat och vatten för att överleva. Svenska kyrkan är en av de hjälporganisationer som bidrar för att lindra nöden.

Svenska kyrkans internationella arbete finns också för långsiktigt arbete och årets fastekampanj som koncentrerade sig på ko-projektet gick mycket bra. Med hjälp av er insats och era pengar så lyckades Svenska kyrkans internationella arbete samla in 34 miljoner kronor.

Det räcker till många kor och kan på det sättet bidra till att många familjer blir självförsörjande och kan skicka sina barn till skolan. Ett stort tack till er fantastiska insats.

Svenska kyrkan Tjörns internationella grupp var med i lördags och informerade om arbetet i samband med Ko-släppet på Bräcke. Kerstin Pihl som är sammankallande i gruppen skickade lite bilder.

Internationella gruppen informerar under Ko-släppet 2017. Foto Kerstin Pihl
Våra gäster från Tanzania, Musomi och Acton medverkade vid Ko-släppet. Foto Kerstin Pihl.

Så här står det på Svenska kyrkans intranät>>

Fastekampanjen ökade med 1,5 miljoner

Tolv av tretton stift ökade sitt insamlingsresultat i årets fastekampanj som totalt gav 34 miljonr kronor. – Jag skulle vilja rikta ett stort tack till alla som engagerat sig och skänkt pengar, säger Claes Anckarman projektledare.

– Det känns väldigt bra– att än en gång se ett ökat insamlingsresultat i våra kampanjer, säger Claes Anckarman.

Under kampanjen lyftes ko- och kalvprojektet i Tanzania som hjälper människor att skapa sig en framtid med hjälp av en ko.

– Det var ett tydligt och konkret exempel på hur människor med rätt stöd kan skapa sig en framtid och lyfta sig ur fattigdom, säger Claes Anckarman.

Insamlingsresultatet per stift jämfört med förra året.​

Mer information om året fastekampanj​