Varmt och skönt? Inte för alla!

Foto: SydSudan. Paul Jeffery ACT IKON

De flesta av oss som lever i Sverige njuter av när solen kommer fram, när det är varmt och vi kan sitta ute. Vi äter glass, vi sitter på uteserveringar, vi badar, vi går på picnic.

Men i andra länder är solen och värmen orsaken till att stora delar av Afrika nu är drabbade av en stor torka och med den också en svält som är katastrofal.

1,4 miljoner barn håller på att svälta ihjäl! Det finns inget vatten och det finns ingen mat. Detta är i länder som ofta också är drabbade av konflikter och människor har inga resurser, inga kraft och inga möjligheter att ta sig ur situationen.

Svenska kyrkan finns med i hjälpverksamheten. Det är ett av alla de 300 projekt där Svenska kyrkan internationella arbete arbetar för att hjälpa människor i svält, katastrofer, flykt och för att kunna bygga en bättre och säkrare framtid.

Nu behöver 1,4 miljoner barn din hjälp. SMS:a Svält  till 72905 så skänker du 100 kronor till Svenska kyrkans internationella arbete och svältkatastrofen.

Banner swish och sms torka, 640x1255