Främmande folk

Barockgruppen Rebaroque, med ledaren Maria Lindal i grön tröja och violin. Får endast användas som pressbild för gruppen, vid annan användan var vänlig kontakta fotografen. 0709-458196. foto: Ellinor Collin
Barockgruppen Rebaroque, med ledaren Maria Lindal i grön tröja och violin.
foto: Ellinor Collin

På fredag kväll kl 19.00 i Valla kyrka kan du komma och lyssna på Sett och hört av främmat folk.

En lekfull musikaliskt glimt av Sverige under Gustav IIIs tid. Den tidens invandrare sjöng sånger på romani, jiddisch och landini.

Nils Harning, Anne Kalmering Josefsson, sång, Andreas Edlund, cembalo och barockensemblem Rebarock.

Arrangemanget ingår i Musik i Midsommar. Ett samarrangemang med Musik Stenungsund, Tjörns kommun och Sundsby vänförening.

Valla kyrka. Entré.

En kommentar