Inte grisen i säcken

Många bäckar små och slå två flugor i en smäll. Det finns många olika sätt att bidra och detta innebar samtidigt att jag kunde få något gott själv. I Klövedals församlingshem var det liten auktion i söndags efter gudstjänsten till Svenska kyrkans internationella arbete.

Marsipangris och garntomte. Foto Carina Etander Rimborg

Vid kyrkkaffet efter gudstjänsten såldes det lotter samt genomfördes en auktion. Med på kyrkkaffet fanns skänkta marsipangrisar och små garntomtar. Grisarna är gjorda av Sune Berndtsson och hans hustru Lisbeth som slagit in dem så fint. Grisarna, som är 150 gr stora,  såldes för 75 kronor styck.

Garntomtarna som är gjorda av Sigrid Helgesson såldes för mellan 150-350 kronor.

Alltsammans inbringade 7295 kronor med försäljning, garntomtar och lotter.

Tack till alla som bidragit på alla sätt!

Pengarna går till Svenska kyrkans internationella arbete i deras julinsamling ”Jag är ett liv” . Det handlar om kyrkans arbete att alla barn ska få ett liv där de kan känna sig trygga, få mat att äta, tak över huvudet och en säng att sova i och möjlighet att gå i skola.