Dagen då guldet miste sitt värde

Ikväll är det internationell kväll i Kyrkans Hus, Kållekärr kl 18:00. Då får du lyssna till Carina Etander Rimborg som berättar om sin Sydafrikaresa.

Foto Carina Etander RImborg

Under 8 intensiva dagar i november fick jag följa med Svenska kyrkans internationella arbete och titta på projekt där Svenska kyrkan är en del. Du kommer att få följa med på vår Toxic Tour i kåkstaden Jerusalem där vi såg följderna av gruvindustrin, dagen då guld miste sitt värde.  Och du kommer att få lyssna på en utmaning och ett budskap från Ingrid Le Roux som startade mentorsmammorsprojektet i Philani.

Kl 18.00 i Kyrkans Hus 21 februari. Välkommen!