Till Tanzania

Hanna Lavén

Den 8 september åker Hanna Lavén från Klövedal, Tjörn till Tanzania. Där kommer hon att bo hos olika familjer och besöka tre olika församlingar under de tre månader som hon är där.

Hanna är en del av projektet ”Ung i den världsvida kyrkan” som är ett utbytesprogram för ungdomar att se och lära om andra lutherska församlingar och kyrkor runt om i världen. Och nästa vår är det meningen att Sverige får utbytesstudenter tillbaka. Kanske kommer de även till Tjörn.

Jag talade med Hanna strax innan hon skulle åka. Hon lät lugn och såg fram emot att få åka. Hon hade just varit iväg på en veckas språkkurs och lärt sig swahili. Men hon sa att hon inte kunde så bra ännu – även om det var ett ganska lätt språk.

Vi kommer att följa Hanna under hennes tid i Tanzania. Hela gruppen bloggar gemensamt på bloggen ”I någon annans vardag” och den kan du följa här>>

Och särskilt kommer vi också att uppmärksamma Hannas inlägg. Kanske kan vi också få några exklusiva blogginlägg från Hanna och bilder under hennes vistelse i Tanzania.

Vi från Svenska kyrkan Tjörn önskar Hanna och alla hennes reskamrater Guds rika välsignelse över hennes vistelse!

Vi har också gjort en egen webbsida så du lätt kan hitta blogg och information när det kommer. Den hittar du här>>