Nytt år!

Skärmavbild 2012-12-30 kl. 18.10.08Nu har det gått fyra månader sen diakonibloggen startades.

Vi är glada och tacksamma för alla läsare. Det visar på att det finns ett stort intresse för diakoni och sociala omsorgsfrågor och att kyrkan har en viktig roll inom det sociala området.

Under hösten har vi haft två större teman men också fristående inlägg. Flera personer har gästbloggat, gett nya perspektiv och bidragit med viktiga teman och tankar, vilket gläder oss mycket. Tack! Vi är också tacksamma för att diskussionerna genom delningar på facebook och twitter inte stannar på diakonibloggen utan sprids vidare.

Vi jobbar vidare och hoppas på fortsatta diskussioner under 2013. Vi vill gärna lyfta fram och prata mer om diakonins roll på nätet. Att kyrkan måste finnas på sociala medier tycker vi är givet. Under januari kommer du bland annat att få läsa om nätvandrande diakoner.

Men nu är vi nyfikna på vad du vill diskutera! Har du tankar, funderingar eller synpunkter – kommentera gärna eller maila oss på diakoni.se@gmail.com.

GOTT NYTT ÅR!

Karin och Lotta