Idédagar 2014 – Mänskliga möten

diakoni_idedagar12-4 oktober är det dags – Idédagar 2014 för socialt och diakonalt arbete i kyrkor och kristna organisationer går av stapeln. Konferensen som är rikstäckande och ekumenisk anordnas i SKR:s regi för tredje gången. Den har tidigare hållits i Stockholm och Göteborg och nu har turen kommit till Jönköping.

Temat är Mänskliga möten. ”Hur uppstår det goda mötet mellan människor? Hur kan vi vara med och skapa mötesplatser som ger individen verktyg att hantera sin livssituation bättre och öka livskvalitén?
Vi tror det finns ett värde i att mötas som engagerade professionella och frivilliga diakoniarbetare från olika kristna församlingar och organisationer för att dela goda erfarenheter av träffpunkter som blivit vändpunkter.”

Några huvudtalare medverkar i öppna föreläsningar – Tomas Sjödin, Olle Carlsson och Ninni Smedberg. Utöver det väljer deltagarna bland ett antal seminarier med olika inriktningar under huvudtemat. Det blir också utställningar där olika organisationer presenterar sina verksamheter. En festkväll blir det också med möjligheter till goda samtal, trevlig gemenskap och underhållning med from humor.

Man kan anmäla sig till hela konferensen eller en av dagarna. Besök hemsidan och läs mer! Så hoppas vi att vi ses i oktober!

/Karin & Lotta