Diakonins månad

Skärmavbild 2014-08-15 kl. 12.01.02September är diakonins månad – ett samarbete mellan Svenska kyrkan, Evangeliska Frikyrkan, Frälsningsarmén, Equmeniakyrkan, Hela Människan, Pingst – fria församlingar i samverkan, Svenska Alliansmissionen och Sveriges kristna råd.

Diakonins månad syftar till att uppmärksamma det sociala arbete som många kristna organisationer och kyrkor bedriver. Man menar att diakoni är – praktiserad mänsklighet. Läs gärna mer på Sveriges kristna råds hemsida. Där finns även aktuellt material kring diakonins månad som du kan beställa.

Vi på diakonibloggen vill också uppmärksamma diakonins månad, genom att ställa en fråga – Vad förväntar du dig av diakoni? Vad önskar du att kyrkans sociala arbete ska fokusera på?

Vi ser fram emot att få del av gästbloggares tankar och funderingar och uppmuntrar dig att höra av dig på diakoni.se@gmail.com, för vi vill veta vad du tycker.

Karin och Lotta på diakonibloggen