• Diakonibloggen
  • Konferens – ”Exhausted Women – Exhausted Welfare”

Konferens – ”Exhausted Women – Exhausted Welfare”

Diakonibloggen tipsar idag om en konferens om diakonifrågor i Uppsala. Den äger rum på Uppsala universitet 23-24 november. Konferensen kommer att handla om välfärd, kön och religion under temat Exhausted Women – Exhausted Welfare. Religion and minorities in the transformations of gender and Welfare.

Konferensen riktar sig både till forskare och verksamma inom det sociala-diakonala området. Mer information om program, föreläsare, möjlighet att lägga fram vetenskapliga papers och länk till anmälan hittar du här.

—-

Har du också tips om fortbildning, kurser och föreläsningar, skicka ett mail till diakoni.se@gmail.com. /Karin och Lotta