Suicidprevention i coronatider

Många lider av psykisk ohälsa och för några blir livet så tungt att de inte orkar längre. Stora samhällskriser som den vi nu befinner oss i kan göra en personlig kris outhärdlig. Så hur kan vi agera – som medmänniskor, kyrka och samhälle?
Martin Ahlqvist, präst i Bymarkskyrkan, intervjuar Göran Melin som är biträdande räddningschef i Jönköping och som arbetar med suicidprevention.

Läs gärna mer om suicidprevention och Göran Melins och räddningstjänstens arbete här
Karin och Lotta på diakonibloggen